Wednesday, December 29, 2010

s a y a h a r i e n i d a n j u a e s 0 k


^-^ 
--lately dktechic trsyum--

trsyum indah,.
melihat dunia sekeliling

eh,.ada lgi 0rg yg baekati upenye
xsemua yg dinamakan manusia e2 jahat
masih ada lgi 0rg muda yang ma0 memandang se0rang tua dgn rasa h0rmat
penuh rasa bangga d hati bahawa
ya
e2 lah pener0ka bagi generasi sekarang
pemimpin jua pembimbing

--sekali lagi tersenyum--

pabila melihat masih ada ank muda yang berjiwa kental
d serang musibah berkali2
jatuh tiada bertepi
tetapi tetap bangun dan bersyukur kepada Nya
tempat mengadu yang Satu

--2kali tersenyum--

masih ada yang setia pada yang di sayangi 
sanggup berk0rban sehingga hilang harta dunia
bukan maruah diri
hanya untuk mendapat kepercayaan dan kasih sayang se0rang yang bkal menjadi ibu kepada ank2 nya
sanggup bersabar krenah c bakal ibu kp ank2 nya 
sanggup bernazar untuk mendapatkn bkal ibu e2 dengan cara halal d sisi Nya
ya,.daktechic trbuka mata
masih ada lelaki sebegitu rupa
xsemua nya sama. 
kembali percaya kepada c adam.

--3kali tersenyum--

haiwan jua sayangkn manusia
cara mereka mnyayangi secara halus
sehalus nan0 yang tiada di sedari kewujudan
ya
mereka e2 ciptaan indah
mmbuatkan dktechic xkering gusi smbil tersnyum bhgia
d kala kehilangan semangat utk berdiri


--4kali tersenyum--
 
melihat ank2 kecil
bergelak seceria matahari
di peluk id0la hati
se0rang yg d panggil ayah dan jua ibu
sesuci dan seputeh kulit si kecil
begitu jua hati mereka
0h! bahgia melihat kedalam mata si kecil
penuh dengan harapan masa hadapan yg indah


--tersnyum ntah utk kebrapa kali--

pabila melihat alam sekeliling
I N D A H C I P T A A N - N Y A
yang perlu dihayati sentiasa
bersyukur dan berterusan tnpa ada n0ktah

thanks,.thanks,.
im m0re str0nger,. inside 2 face this reality
xperlu suda id0p d dlm alam kayalan
alam angan2 dktechic

kini c pari2 suda brani mmbuka sayapnya
wlaupun hnya sedikit dan xsemua
hnya perlukan a lil' c0urage fr0m the 0utside
wind
then she'll fly 
she pr0mise that
she'll be 0k and fine in this reality w0rld.




pesanan cik haty: dalam hidup eni hanya ada k0ma,.tiada n0ktah. 





mcd0nald,.thing getting better n better day by day,.trima kaseh ya tuhan.

Saturday, December 25, 2010

Feeling habes tentang cinta~

  1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.
  2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.
  3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.
  4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.
  5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’,'Selamat Hari Minggu’, ‘Selamat Tidur’, ‘Take Care’, dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza,bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.
  6. Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.
  7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya.Dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.
  8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya,berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.
  9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.
  10. Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.
  11. Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan tanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu. 
  12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa. 
  13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya. 
  14. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat dengan kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu. 
  15. Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh di mata, jauh di hati?’.
  16. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih. 
  17. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu. 
  18. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi. 
  19. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!. bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu. 
  20. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya. 
  21. Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya. 
  22. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu. 
  23. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu,dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.  

'Bila kau sedih, aku turut merasainya.. apatah lagi kau sakit, aku turut kena tempiasnya.. aku tak pernah putus asa menjadi yang terbaik untukmu dan aku sentiasa mendoakan kebahagiaan dan kesejahteraan hidup kamu.. moga Allah berikan ketenangan dan kesihatan untukmu, keimanan dan ketaqwaan untuk selamanya...'

Friday, December 24, 2010

Hid0p tanpa tajuk

salam 1 malaysia.
ahaks,.a bit skema gak la ayt intr0 dktechic utk p0st kali eni
ase cmbest lak tgk bl0gger laen men'cbuk'an diri meng'update their own bl0g
s0 i decide utk give it a try gak la although i believe xde 0rg pun nk bc bl0g neh
but anyway,.
what actually happen lately ek t0 dktechic?
n0thing much,.just bz cuti2 1 mesia unli
n0w kt lgkawi,.
lari dari masalah maybe?
0h!sh0uld i say that?h0ho,.da trkata pun kaaann

em,.n0t t0tally run out from my pers0nal pr0blem actually
tp its like,.2 in 1 la,.
settle psl family matters dengan kne dtg cni,.s0 smbil mnyelam,.minum la air ckit kn
smbil 2 just wanna release my tensi0n here.

once,.sese0rang pernah brkata,.
pulau adalah tempat terbaek utk tenangkn fikiran,.
yeah,.i admit it.
tenang setenang air laut,.{tenang ke air laut? :p
hehe,..
l0ve seeing the sunset.
tp a bit jeles when tgk pic2 fr0m my fren yg indah bermain es kepal puteh d cardiff.
0h!
if i d0nt rejected the 0ffer yg dktechic dpt after SPM
sure n0w dktechic ngah guling2 atas es kepal puteh 2 kt uk

naah,.e2 sume rezeki la dktechic
mybe bkn rezeki dktechic kt uk
allah da tetapkn jln pelajaran dktechic kt mesia,.
{kt mesia pun still struggling nk abeskn sdty,.klu dktechic accept that offer,.for sure lah dktechic pinsan stdy kt sna,.hahaha,.seb baek sdr dri
brangan je lebey dktechic neh,.pndai nye idak gak :p
hehehe,.
here are s0me picture fr0m my fren
curik dgn keizinan beliau
hahahaha,.
l0ve this cute lil' girl,.c0l0rful kn^-^

curik dr lensa incik Iz^-^

okea,.tetibe je de vde0 nie lak kan
agak la lari t0pik,
tp xkesah
nk ltk gak c0z i luv it,.
g0t msj yg trsirat dlm vde0 eni

'i'll smile,.just 4 you,.'
video













pesanan cik haty:
tenangkan lah dri wahai pari2
suatu hari,.
semua jalan akan jelas nampak d hadapan
tenang dan fikirlah
sabar selagi mampu.

Saturday, December 18, 2010

Bersyukur,.dan tersenyum


Hidup d dunia eni utk bersyukur
...

Bersyukur kepada org yang menyakiti km0o
kerna dia lah org yang menabahkan hati km0o

Bersyukur pd org yang menipu km0o
kerna dia lah org yg meningkatkn pengetahuan km0o

Bersyukur pd org yg x mengendahkan km0o 
kerna dia lah yg memupuk km0o berdikari

Bersyukur pd org yg menjatuhkn km0o
kerna dia lah yg memperhebatkn  abiliti km0o

Bersyukur pd org yg menyeksa km0o
kerna dia lah yg mnguji kesabaran km0o

n the imp0rtant of all
....
is
.... 

Bersyukur dgn segala ujian dari Nya,.
because all these test meningkatkn iman km0o
Insyaallah.

s0 wut are you waiting for daktechic
B E R S Y U K U R  &   B A N G U N   L A H   S A M B I L   T E R S E N Y U M

jatuh sekali xbrmakna xleh bgun
xbrmkna jua km0o xkn trjtuh lg next time.
harus di ingat
bangun da terus mencuba
kerna dugaan e2 sntiasa ada

T E R I M A   S E A D A N Y A

Mungkin today dktechic menangis kerna se0rg makhluk yg mmpunyai 9 akal 1 nafsu
Tp the next day,.u'll be smiling kerna e2 yg menguatkn SEMANGAT dktechic.
Until u can
Berdiri sekuat 0tomen.
Berdiri semegah KLCC.
Berjalan segagah Raksasa.

^-^

Saturday, December 11, 2010

Penangan Neskeype!

wehhh,.
xleh td0 arrrrrrrr

haish~
dktechic dktechic,.
da ta0 da dri km0o 2 xleh thn hasil penangan ubt xtd0 neskepi 2
nk gak km0o mnum kaaaan
hamek k0
huhuhuhuhuhu~

yah!
slh dktechic {mgaku p0wnnn
hihi,..

1thing yg dktechic xske when xleh td0 is
dktechic neh ske BERANGAN2 smbil BERPIKIR-PIKIRAN
pk about wut,.
let c,...

*klu ny0rok blkg bubu ,.sure dtchic elang


  • mish my big hunny bunny teddy mr.bubu,.windu peluk kam0o!
  • thinking about my weight the next mownink,.trun berat ke x ek?hihi
  • berangan2 smbil mmbc bl0g bl0gger yg laen,.ngeh2,.{stalker dlm dyam denes0 ij0u neh,.wahaha
  •  pk nk wtpe la nxt sem,.w0ho0~ final sem kt puncak alam 2,.s0 = enj0y habis-habisan with c gadys lah!
  • haish~ windu lak c gadys2 sume,.pe la di0rg bt cti2 neh..mntk2 la di0rg mkin xkrus,.(seb baek di0rg xmnt bl0g)ngeh2=p
  • thinking about wut mr.mini0n say 2 me yesterday evening,.*hati tercuit,.tp..
  • thinking nk wtpe s0k ek? 


 
Jg Tyiz n Mya e2 wajib! everyday! hihi



  • Rindu
  • Miss
  • Shiang
  • Wo shiang ni...












sp apek neh?
dye 0rg jaat dlm id0p dktechic
Peragut sehhh




Smlm,.a miracle happen,.
yes,.i miss this apek mc.d0nald,.
then dktechic brd0a,.n mengadu sama yang Esa,.
dktechic rindu kn dia,.after byk hari xcontact with him
*yup,.tgh beri dye space,.n dye sgt ssh nk cntact dktechic.0keh.kijam d citu!.
td0 pun mesti de f0n sebelah,.
c0z tgk pic dye smpai trtd0
{fuy0o,.gler tragis kaaann,.p0y0 aje dktechic neh
hihi,.punye lah rindu thp gaban
tp slumber je dpn org laen,.
"bi0r kn je dye,.nk bz sgt kan,.hamek,."
.................................................................

Allah e2 maha mendengar d0a2 hambaNya,.
after dktechic ngadu pd Nya
just few minutes after that,.
ms dktechic bwu bring nk td0
dktechic g0t msj fr0m him..{dr ym ke fon dktechic}
haduii,.hampeh,.dktechic bwu je off casper.
mmg tersangat rajin lah nk on blik kn,.
d0om,.td0!
without replying msj 2 
{out of credit suda,.pahem2 le,.hihi,.
tp dlm hati,."alhamdullilah,.he still remember me=)"
harap2 dye sehat selalu,.
worry yg teramat sgt sm dye..
he's having a hyper thyroid pnye pnyakit
plus,.dye bwu pas xcident,.haish,.
apek neh,.mmg xleh dduk dyam ngn bini n0.1 dye tu
sembunyi gak kang cik swift e2

hm..
xpe la,.dktechic redha je la
e2 yg dktechic plih,.
s0 jgn mngeluh dktechic=)
brsabar selagi blh. 
igt e2.

klu da xleh brsabar cmne?
Wahai cik hati,.sila jwb
Jgn segan jgn malu cik hati,..
  
cikHati: Maaf,.permintaan anda sedang dipr0ses.trima kasih.
tp pape pun trjd smlm n b4
dktechic mmpu td0 tersenyum,.

ya
kerna
Dia sllu mndengar,.
trima kaseh Ya Tuhan

Friday, December 10, 2010

The 'perang' result

selamat pagi
arini awl2 pg lg jari2 dktechic neh ma0 bergerak2 mghasilkn tulisan yg indah
{pr0pa je lbey =p

haish~
setelah penat berperang,.sure de result kn,.whether win or lost
tp dlm situasi daktechic neh,.
result yg dktechic dpt adalah d tengah2,.
ha,.how c0me??
hihihi,.im talking about my examination result this semester
alhamdulillah,.llus sume,.
yet daktechic ase a bit sad,.c0z p0inter xnaek byk,.
h0pe that p0inter dktechic mcm dlu blik..

hm,.yet,.nevermind lah,.
aslkn result sem eni much better than last sem
sem yg tr0uble dgn kes "gntung x bertali" dktechic

insyallah,.
dktechic nk bt yg terbaek 4 my last sem next year
wish me luck!




 aja2
fighting!

^-^

Thursday, December 9, 2010

indah tp duka,.h0h?

I must be bad
I cant face you.,who r hurt
I know your pain,.but y i'm like this?
I know you better,.day by day
But my heart become more tired

If we stay together, maybe both of us will be hurt
I cry without sound
I laugh without notice
I smile without caring how others look at me
Behind you I barely control my urge to call out 2 you and st0p u from leaving
I still cannot abandon you
You're so wonderful
and i love you so much

Asking you to forget me, but in fact, it just a lie
Please do not go, do not leave me alone
Please come back to me


*choi si won~ worthless

Sunday, December 5, 2010

Lately

a few days suda brlalu,.
since chichi n arwah t0k wan meninggal,.
semua mkin tenang sekarang

my friend once said that when the animal died, they go to heaven
is it?
and im glad if its true ^-^

last nite was my m0m birthday,.
happy birthday mama,.!l0ve you s0 so s0 much!
(wlaupun i knw mma wont read this blog,.tp still nk wish gak,.biar ar,eni blog dktechic lah!)
suda 60 ta0n da my m0m this year.
suda tua tp maintain muda
ngeh2 ^-^



tringat lak psl choc yg mr.mini0n kc ms dtg cni,.
hihi
de lg l0h,.
mam ckit2,.dem0k wehh!
talking about aritu,.
mmg besh,.dpt tgk rapunzel n harry potter
dye xlyn sgt cter2 cmnie,.yet c0z of dktechic,.dye lynkn je
hik2,.pksa rela i w0uld say,.hihi
thanks,.
u're t0o nice 2 me,.
c pari2 really appreciate it lah!
n thanks 4 d perfume you gave me

cant believe it that u did kje gler ngn dtg cni
da la xprnh dtg cni kaann,.
men redah je pkcik neh
eish2~

hm,.anyway..
thanks,.c0z make me smile.
after a while i d0nt smile selebar2 eni.

cik haty: mr.mcd0nald mna....

Thursday, December 2, 2010

Chichi my daughter.syg smpai mti.

 
 





Chichi,.
she's g0ne just n0w,.
l0sing a part of myself with her,.
dunn0 y she died,.
i assumed that she had been bite by snake,.
ntah la,.
tp mulut dye pucat..n mte dye cm tkjut n 0pen,.cant cl0se it

this happend ar0und kul7 td,.
after blik je dr mncing, kakak ckp npe ngn chichi
npe dye dyam je dlm l0ngkang blkg umh
dktechic knew it,.there's must b sumting wr0ng
hm,.n my guessing are rite
she'd died.

nges?
yes,.dktechic nges
she's my daughter.
im her mummy,.
after this,.dktechic da xley nk mnje2 ngn chichi lg..
da xde tmn nk bt dktechic senyum lg
l0st my smile again.
2nd december.

                                                                                                                                                                                     last year,.i l0st gem0k
Laila n Chichi,.she cry c0z she l0ve chichi
n this year,.chichi,.














"Syg..ummy hrp Chichi tenang d sana k,.
kwn ummy ckp,.haiwan klu mti,.g msuk syurga.
u hv been a g0od daughter 2 ummy
pe0ple may laugh 2 ummy because i cry 0ver u
tp syg ta0 kn,.npe ummy nges when u died.
chichi tmpt utk ummy lepaskn sume,.chichi setia dgr pe yg ummy gta0
n the way u l0ok at me with ur pretty eyes 2,ummy akn igt smpai mti
thanks syg,c0z plih ummy 2 b ur mummy"


ummy syg km0o chichi,.
f0rever.smpai mti.insyallah.

Yg pergi.Tetap pergi.

seperti drujuk tjuk eni
yg pergi ttp pergi,.
al-fatihah utk arwah t0k wan,.
jenazah slmt dikebumikn ptg td,ar0und 5lbh ptg
sedih?
ya.dktechic sdih.
terkilan?
ya.dktechic juga trkilan.
kenapa?
da byk ta0n dktechic xjmpa arwah t0kwan.
arwah se0rg yg baek ati.
selalu tersenyum.
arwah kenal kami 6bradik wlaupun org laen xigt,
semoga arwah dtempatkn d klangan org2 yg beriman.
sedih pabila melihat papa mgucup arwah ayhnya bt kali yg terakhir.
dktechic ta0, papa terkilan kerna xsmpat melawat arwah.
seperti d rancang smlm, papa n abg nk g tgk arwah t0kwan hari ini.
tp Allah lebih sygkn t0kwan.
dia telah pergi hari ini utk selama2nya.
spt ppa, dktechic juga dberi kesempatan mgucup dahi arwah utk kali yg terakhir.
menanges?
iya.di akui.
dktechic syg arwah.

al-fatihah.

utk sesiapa yg mmbc blog ini.
diharap dpt mnyedekah kn surah al-fatihah utk arwah t0kwan dktechic.
trima kasih.

Monday, November 29, 2010

Jadi nenek suda~ nenek c0ol!

huhui~
m0wnink sunshine,.

Mya mraj0k ngn ummy c0z pt0ng kuku dye,.hihi
















smlm mmpi besh,.
bgun je trus g tgk ank2
Mya and Tyiz

smlm mmpi yg Mya g0t bby,.
g0sh!
ch0mel derr,.leh lak men kejar2 ngn ank Mya yg bwu OOP 2
hahaha,.

tp mmpi je la

mmg Mya ngah prgnant skrg
tp lg sbulan bwu bby dye *OOP
waaaa~
cant wait deh,...
xsaba nk jd nnek c0ol!
hak2,...

arini,.encik mini0n nk dtg
bt kje gler,.dtg ja0h2 c0z of nk bg ch0c
frm kl 2 kedah
then da bg dye blik
aiya,.
pkcik2,..
xke gler kje 2,.
haish~
btw,.incik mini0n,.
i really appreciate all the thing yg km0o da bt
siyes,...
ikhlas,.
really appreciate it,....thanks a l0t,..

nnt daktechic ceritera lg k





nenek c0ol nk mula kn hari dgn senyuman
fake smile p0wn senyum gak kaaannnn,.hihi




















*OOP = out of pouch



0rg laen lak yg amek brt psl dktechic
incik mcd0nald mne,......

Melancholy~

ma0 nanges seperti baby
xblh?
kenapa..?
shaya manusia biasa lah!
dem,.
ase gewam!
mrah!
tapiiii.....


tapi rind0o,.
arghhhhh~
syuh2 kam0o whai prasan sedih
syuh kma0o dari life dktechic!
h0pefully he get well s0on.amin.
.cpt2 sembuh ea.

hanya percaya,akan percaya,terpaksa percaya
dy syg sy

Saturday, November 27, 2010

La~la~land?


1) Apa benda paling penting dalam hidup anda?
kasih sayang n my future deh



2) Benda terakhir korang beli pakai duit sendiri?
kp0k r0ller c0ster,.hak2,.sb murah =p

3) Dimana tempat perkahwinan dan apa tema perkahwinan korang?
venue: tepi pantai pleasee ^-^ *chillies event will mke this int0 reality,.rite guys,.hihi
theme: would b,.merah,itam,n puteh,.wuhuu! *twilight at d beach =p twilight 1Twilight 2


4) Adakah korang sedang bercinta sekarang?
sedang n masih brchenta,.yeke? hihi


5) Berapa lama korang akan mencintai kekasih korang?
forever,.till death t0rn us apart,.insyallah =)


6) Novel/buku/majalah terakhir yang korang beli?
novel Spanar rindu Skru


7) Antara mak ayah korang, yang mana korang lebih mesra?
erm,.mama^-^,.kwn baek!


8) Namakan orang yang betul-betul korang nak jumpa dalam hidup korang?
sp ek,.ntah,.rmai sgt,.Choi Si W0n please!hihiii
g0sh!dpt jmp neh k0mpem pinsan!
                                              xpun sin chan wehhhh~ haha

9) Adakah korang basuh baju korang sendiri?
wajib lah! klu x,.kne bsing ngn pn.aishah 0gey~


10) Di manakah tempat yang betul-betul korang nak pergi?
eni ,.nk g aussie! eh,.k0rea pun leh! jepun pun lyn! new zealand?ha,.ok gak 2!
kih2^-^


11) Pilih salah satu, peluk atau cium?
:: x0xox0xo! ^-^


12) Beritahu 3 benda tentang orang yang tag anda?
::hihi,.xde 0rg tag,.sy tag dri sndri
kah2



13) 5 lagu yang korang suka and selalu dengar?
 :: 1  Insyallah Maher zein
    2   Use Somebody Laura Jensen version
    3   Perfect two Auburn
    4   I will Forget u CN Blue
    5   This club cant handle me Flo Rida ft David Guetta(reminds me kt Dy)
    6   I need you Now Lady Antebellum (this also deh)
hak2,.da lbey 5,.harus sy kesah =p 

Friday, November 26, 2010

Hari Ceria tlh pergi.

yup,.
hari ceria telah pergi,.
dia terllu penat dengan lak0nan duniawi

inginkn kegembiraan 
dengan cara menangis sendirian,.
then dia akn tersenyum sendiri berkali2

she will be fine,.
just fine n cheer en0ugh to face the reality
dunia e2 suatu agenda
agenda yang subjektif
sukar d tafsirkan,.

pada suatu ketika
dia merasakn
she'd make the rite decisi0n in her life
yet the next day
she felt like..
she l0st everything
she feel empty.

2 turn back?
n0,.she w0uld not d0 that
she need t0 walk straight,.until d end
although there a multi junctions that she can ch0ose
n although she need to walk al0ne

hari ceria telah pergi
suda tiba hari hiba
hiba kah?
hihi,.
haish,..a st0ry that will never end,.
l0ve st0ry,.
pt0t ke dktechic percya dia
percaya everything he said t0 me?
0r sh0uld i trust that w0man
aiy0k!
gler lah permainan 0rg dewasa neh
xfhm,.btul2 xfhm,..
ssh jugak if se0rg lelaki e2 de ber'business partner ngn his ex gal
trikat smpai skrg la jwbnye
n me,.?

terkial2 cuba memahami

haha,.rilex dktechic
eni duniawi,.
chenta tuhan yg SATU e2 wajib

percaya?
i trust him
tp bkn t0tal trust
ckup terkne sekali,.
jgn terkne berkali2,.kann

yeay!
da dpt semangat ckit after melepaskn lelah n ragu2 d bl0g eni
adi0s!

slmt bertemu bintang n bulan^-^

Thursday, November 25, 2010

Oh! My Lady ep11 part 4 ENG

0h! lady

haha,.
gler kn,.bgun je td0 trus on9
eni la kje ms cuti,.
haish~

n0thing much to say,.
just st0ry mory psl Si w0N!
hehe,..a guy yg mke cm Nu'an my lil' nephew
kachak sehh!

haha,.currently int0 0h My Lady drama,.
tergelak terhibur tgk gelagat ank kechil brsma ayhnya,..
s0 cute
elang sebentar stress2 n perkara2 yg membingitkn otak dktechic neh
pe la nseb kn,...
ad s0meb0dy yet feel like xde,.
sm je,.better lah tiada..
g0sh!
ssh nk fhm yg nama nya lelaki e2
(prmpuan llaki sm je,.msg2 ssh nk fhm d opposite gender)
hehe,.

it's ok,.
it taught me to be a better lover
tuhan e2 ad,.rasul jua,.kwn2 serta family sntiasa syg dktechic
insyallah,.

okeh then,.
jum msk!

Kita mungkin lupa

kita mungkin lupa
ada nya DIA
kita trllu mgejar erti kehidupan d dunia
ttpi alpa erti kehidupan d sana

aq juga sma,.
hari ke hari
ad sahaja yg x kena,.
ad sahaja yg x ckup
aq perlukan lbh dari e2

whai diri
berhenti lah anda
ckuplah dgn apa yg km0o ad skrg
jgn tamak mgikis dunia
jgn lupa Dia ad


hihi,.pabila daktechic brsuara d awl pg
enilah jd nye,.
agak skema aytnya,.
tetapi jari terlnjur me'type' pe yg akal berbicara
hihi

s0meb0dy help me,.
s0k nk kne antar pr0gress event,.
huhuhu,.
tp xpe,.my lil' daughter, Mya stia tmn dktechic,.hihi

daktechic! aja2 fighting!

slmt brtemu matahari ^-^

Monday, November 1, 2010

Human kan,.nm pun manusia

kdg2 daktechic xfaham,.
kenapa ada org yg still melaksanakn
"bercakap dalam dyam"
what's the definition of it?
hihi,.
let me explain to all of you,.

manusia eni ada mcm2 ragam
macam2 perangai,.
macam2 krenah
(eh,.cm sm je semua,.kann,.hihi)
bercakap dlm dyam neh for daktechic is like u're try 2 pretend in front of other yg km0o ske
0r km0o xde effect pape,.
yet,.actually de effect kt dri 0rg 2 n he or she try 2 voice out his or her thought dgn other method
lets say,.n0wadays yg plg senang is bl0g la kn,..

we tend 2 write everything yg kte xske about this,.about that,.bla bla n bla,...
(mcm yg daktechic tgh lakukan eni la,.hihi)
kenapa tidak suara kn shj all her or his criticism 2 kt org yg dia xbrpuas hati e2?
adakah e2 sgt ssh or sukar utk d lakukan?
is it complicated?

haish~
xfhm,.........

Friday, May 21, 2010

keperihatinan tnpa mengira siapa,.

Much of life can never be explained, only witnessed.'
- Rachel Naomi Remen, MD




NAIROBI (AFP) - A baby hippopotamus
that survived the tsunami waves on the Kenyan coast, has formed a strong
bond with a giant male century-old tortoise in an animal facility in
the port city of Mombassa , officials said.

The hippopotamus,
nicknamed Owen and weighing about 300 kilograms (650 pounds), was swept down
Sabaki River into the Indian Ocean , then forced back to shore when
tsunami waves struck the Kenyan coast on December 26, before wildlife rangers
rescued him.




'It is incredible. A-less-than-a-year-old
hippo has adopted a male tortoise, about a century old, and the tortoise seems
to be very happy with being a 'mother',' ecologist Paula Kahumbu, who is
in charge of Lafarge Park , told AFP.



'After it was swept away and lost its mother,
the hippo was traumatized. It had to look for something to be a surrogate
mother. Fortunately, it landed on the tortoise and established a strong bond.


They swim, eat and sleep together,' the ecologist
added.

'The hippo follows the tortoise exactly the way it followed
its mother. If somebody approaches the tortoise, the hippo becomes
aggressive, as if protecting its biological mother,' Kahumbu added.




'The hippo is a young baby, he was left at a
very tender age and by nature, hippos are social animals that like to stay with
their mothers for four years,' he explained.




'Life is not measured by the number of
breaths we take, but by the moments that take our breath away.'




This is a real story that shows that our
differences don't matter much when we need the comfort of another


The greatness of humanity is not in being human, but in being humane.

gud girl g0ne bad~

dunia skrg,.
kte kdg2 kne jd jaat,.
well yes,
after that musti ase regret ngn pe yg kte bt
tp 0rg2 skrg xkn dgr wut we trying 2 say if we're t0o nice
mcm teech airil ckp dlu,.
"tya,.u're nice girl,t0o nice,.i'm afraid, if u stil like dis ms kje, the others akn bully u,."

well teech, i'm listening 2 u,.
tya stil tya yg dlu
but she want 2 change
4 her better future

"people may jugde her as bad n0w,.but they dun kn0w what tya really felt inside her"

Wednesday, May 5, 2010

muncul Kembali,.deng dang*

hihi,..
elang lg kn 4 quite a while
bz l0r,..
actually xde cter pape pun nk d st0ry m0ry kn d cni,.
just nk ckp

HAPIEY BESHDAY T0 ME

Wahaha,..
cm desprate jek kn,.
mne athew,.wek2
waa,..da ckup 22thn,...
n ayt plg ngeri pd um0 eni adlh frm my m0m
"ha,.da 22thn da,.da leh pk kwen,.tua suda e2"
wah!
tua ke ma?? ank mma neh cm um0 15thn jek,.
mne athew tua,..puk2!
hihi,.....
like ta0n b4 dis,.still de 0rg yg wish
n rmai,..alhmdllah,.,rmai gak yg prihatin psl daktechic neh,..
cyg sume! muach!^-^

tentang dye?
0wh,.dye jua bg "present" kt shaye,.
akn d ingati smpai bla2,.
dye bt daktechic pr0duce diam0nds frm my eyes
sgt dashyat + tragis kn..
eh,.dye e2 "shayang daktechic sgt" sb 2 dye bt cm2
diam0nds tuuU~
bkn senang nk bt,..hihi

biar je dye,..
daktechic epy de kwn2,..
tyme eni gak daktechic jmpe 0rg2 yg syg daktechic,.

"i believe in karma,.4 wut u've d0ne,u'll face it later,.he smile and laughing n0w,.later on he'll cry"
s0unds like daktechic brdendam kn,..
naah~
xgne brdndam ngn 0rg mcm neh,...

haip2,...suda2 psl 'dye' e2,.
m0ve on 2 my bestday
thanks sgt kt kwn2,.hihi,..
n i've g0t bntal pluk 0tomen frm sasa,.
hik2,.ske2^-^ wakakaka,...

da la..nk g mndi dh,.'wangi' sgt suda eni
wahaha hihi huhu~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...