Wednesday, December 29, 2010

s a y a h a r i e n i d a n j u a e s 0 k


^-^ 
--lately dktechic trsyum--

trsyum indah,.
melihat dunia sekeliling

eh,.ada lgi 0rg yg baekati upenye
xsemua yg dinamakan manusia e2 jahat
masih ada lgi 0rg muda yang ma0 memandang se0rang tua dgn rasa h0rmat
penuh rasa bangga d hati bahawa
ya
e2 lah pener0ka bagi generasi sekarang
pemimpin jua pembimbing

--sekali lagi tersenyum--

pabila melihat masih ada ank muda yang berjiwa kental
d serang musibah berkali2
jatuh tiada bertepi
tetapi tetap bangun dan bersyukur kepada Nya
tempat mengadu yang Satu

--2kali tersenyum--

masih ada yang setia pada yang di sayangi 
sanggup berk0rban sehingga hilang harta dunia
bukan maruah diri
hanya untuk mendapat kepercayaan dan kasih sayang se0rang yang bkal menjadi ibu kepada ank2 nya
sanggup bersabar krenah c bakal ibu kp ank2 nya 
sanggup bernazar untuk mendapatkn bkal ibu e2 dengan cara halal d sisi Nya
ya,.daktechic trbuka mata
masih ada lelaki sebegitu rupa
xsemua nya sama. 
kembali percaya kepada c adam.

--3kali tersenyum--

haiwan jua sayangkn manusia
cara mereka mnyayangi secara halus
sehalus nan0 yang tiada di sedari kewujudan
ya
mereka e2 ciptaan indah
mmbuatkan dktechic xkering gusi smbil tersnyum bhgia
d kala kehilangan semangat utk berdiri


--4kali tersenyum--
 
melihat ank2 kecil
bergelak seceria matahari
di peluk id0la hati
se0rang yg d panggil ayah dan jua ibu
sesuci dan seputeh kulit si kecil
begitu jua hati mereka
0h! bahgia melihat kedalam mata si kecil
penuh dengan harapan masa hadapan yg indah


--tersnyum ntah utk kebrapa kali--

pabila melihat alam sekeliling
I N D A H C I P T A A N - N Y A
yang perlu dihayati sentiasa
bersyukur dan berterusan tnpa ada n0ktah

thanks,.thanks,.
im m0re str0nger,. inside 2 face this reality
xperlu suda id0p d dlm alam kayalan
alam angan2 dktechic

kini c pari2 suda brani mmbuka sayapnya
wlaupun hnya sedikit dan xsemua
hnya perlukan a lil' c0urage fr0m the 0utside
wind
then she'll fly 
she pr0mise that
she'll be 0k and fine in this reality w0rld.




pesanan cik haty: dalam hidup eni hanya ada k0ma,.tiada n0ktah. 





mcd0nald,.thing getting better n better day by day,.trima kaseh ya tuhan.

Saturday, December 25, 2010

Feeling habes tentang cinta~

  1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.
  2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.
  3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.
  4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.
  5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’,'Selamat Hari Minggu’, ‘Selamat Tidur’, ‘Take Care’, dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza,bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.
  6. Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.
  7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya.Dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.
  8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya,berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.
  9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.
  10. Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.
  11. Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan tanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu. 
  12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa. 
  13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya. 
  14. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat dengan kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu. 
  15. Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh di mata, jauh di hati?’.
  16. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih. 
  17. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu. 
  18. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi. 
  19. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!. bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu. 
  20. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya. 
  21. Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya. 
  22. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu. 
  23. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu,dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.  

'Bila kau sedih, aku turut merasainya.. apatah lagi kau sakit, aku turut kena tempiasnya.. aku tak pernah putus asa menjadi yang terbaik untukmu dan aku sentiasa mendoakan kebahagiaan dan kesejahteraan hidup kamu.. moga Allah berikan ketenangan dan kesihatan untukmu, keimanan dan ketaqwaan untuk selamanya...'

Friday, December 24, 2010

Hid0p tanpa tajuk

salam 1 malaysia.
ahaks,.a bit skema gak la ayt intr0 dktechic utk p0st kali eni
ase cmbest lak tgk bl0gger laen men'cbuk'an diri meng'update their own bl0g
s0 i decide utk give it a try gak la although i believe xde 0rg pun nk bc bl0g neh
but anyway,.
what actually happen lately ek t0 dktechic?
n0thing much,.just bz cuti2 1 mesia unli
n0w kt lgkawi,.
lari dari masalah maybe?
0h!sh0uld i say that?h0ho,.da trkata pun kaaann

em,.n0t t0tally run out from my pers0nal pr0blem actually
tp its like,.2 in 1 la,.
settle psl family matters dengan kne dtg cni,.s0 smbil mnyelam,.minum la air ckit kn
smbil 2 just wanna release my tensi0n here.

once,.sese0rang pernah brkata,.
pulau adalah tempat terbaek utk tenangkn fikiran,.
yeah,.i admit it.
tenang setenang air laut,.{tenang ke air laut? :p
hehe,..
l0ve seeing the sunset.
tp a bit jeles when tgk pic2 fr0m my fren yg indah bermain es kepal puteh d cardiff.
0h!
if i d0nt rejected the 0ffer yg dktechic dpt after SPM
sure n0w dktechic ngah guling2 atas es kepal puteh 2 kt uk

naah,.e2 sume rezeki la dktechic
mybe bkn rezeki dktechic kt uk
allah da tetapkn jln pelajaran dktechic kt mesia,.
{kt mesia pun still struggling nk abeskn sdty,.klu dktechic accept that offer,.for sure lah dktechic pinsan stdy kt sna,.hahaha,.seb baek sdr dri
brangan je lebey dktechic neh,.pndai nye idak gak :p
hehehe,.
here are s0me picture fr0m my fren
curik dgn keizinan beliau
hahahaha,.
l0ve this cute lil' girl,.c0l0rful kn^-^

curik dr lensa incik Iz^-^

okea,.tetibe je de vde0 nie lak kan
agak la lari t0pik,
tp xkesah
nk ltk gak c0z i luv it,.
g0t msj yg trsirat dlm vde0 eni

'i'll smile,.just 4 you,.'
video













pesanan cik haty:
tenangkan lah dri wahai pari2
suatu hari,.
semua jalan akan jelas nampak d hadapan
tenang dan fikirlah
sabar selagi mampu.

Saturday, December 18, 2010

Bersyukur,.dan tersenyum


Hidup d dunia eni utk bersyukur
...

Bersyukur kepada org yang menyakiti km0o
kerna dia lah org yang menabahkan hati km0o

Bersyukur pd org yang menipu km0o
kerna dia lah org yg meningkatkn pengetahuan km0o

Bersyukur pd org yg x mengendahkan km0o 
kerna dia lah yg memupuk km0o berdikari

Bersyukur pd org yg menjatuhkn km0o
kerna dia lah yg memperhebatkn  abiliti km0o

Bersyukur pd org yg menyeksa km0o
kerna dia lah yg mnguji kesabaran km0o

n the imp0rtant of all
....
is
.... 

Bersyukur dgn segala ujian dari Nya,.
because all these test meningkatkn iman km0o
Insyaallah.

s0 wut are you waiting for daktechic
B E R S Y U K U R  &   B A N G U N   L A H   S A M B I L   T E R S E N Y U M

jatuh sekali xbrmakna xleh bgun
xbrmkna jua km0o xkn trjtuh lg next time.
harus di ingat
bangun da terus mencuba
kerna dugaan e2 sntiasa ada

T E R I M A   S E A D A N Y A

Mungkin today dktechic menangis kerna se0rg makhluk yg mmpunyai 9 akal 1 nafsu
Tp the next day,.u'll be smiling kerna e2 yg menguatkn SEMANGAT dktechic.
Until u can
Berdiri sekuat 0tomen.
Berdiri semegah KLCC.
Berjalan segagah Raksasa.

^-^

Saturday, December 11, 2010

Penangan Neskeype!

wehhh,.
xleh td0 arrrrrrrr

haish~
dktechic dktechic,.
da ta0 da dri km0o 2 xleh thn hasil penangan ubt xtd0 neskepi 2
nk gak km0o mnum kaaaan
hamek k0
huhuhuhuhuhu~

yah!
slh dktechic {mgaku p0wnnn
hihi,..

1thing yg dktechic xske when xleh td0 is
dktechic neh ske BERANGAN2 smbil BERPIKIR-PIKIRAN
pk about wut,.
let c,...

*klu ny0rok blkg bubu ,.sure dtchic elang


  • mish my big hunny bunny teddy mr.bubu,.windu peluk kam0o!
  • thinking about my weight the next mownink,.trun berat ke x ek?hihi
  • berangan2 smbil mmbc bl0g bl0gger yg laen,.ngeh2,.{stalker dlm dyam denes0 ij0u neh,.wahaha
  •  pk nk wtpe la nxt sem,.w0ho0~ final sem kt puncak alam 2,.s0 = enj0y habis-habisan with c gadys lah!
  • haish~ windu lak c gadys2 sume,.pe la di0rg bt cti2 neh..mntk2 la di0rg mkin xkrus,.(seb baek di0rg xmnt bl0g)ngeh2=p
  • thinking about wut mr.mini0n say 2 me yesterday evening,.*hati tercuit,.tp..
  • thinking nk wtpe s0k ek? 


 
Jg Tyiz n Mya e2 wajib! everyday! hihi



  • Rindu
  • Miss
  • Shiang
  • Wo shiang ni...












sp apek neh?
dye 0rg jaat dlm id0p dktechic
Peragut sehhh




Smlm,.a miracle happen,.
yes,.i miss this apek mc.d0nald,.
then dktechic brd0a,.n mengadu sama yang Esa,.
dktechic rindu kn dia,.after byk hari xcontact with him
*yup,.tgh beri dye space,.n dye sgt ssh nk cntact dktechic.0keh.kijam d citu!.
td0 pun mesti de f0n sebelah,.
c0z tgk pic dye smpai trtd0
{fuy0o,.gler tragis kaaann,.p0y0 aje dktechic neh
hihi,.punye lah rindu thp gaban
tp slumber je dpn org laen,.
"bi0r kn je dye,.nk bz sgt kan,.hamek,."
.................................................................

Allah e2 maha mendengar d0a2 hambaNya,.
after dktechic ngadu pd Nya
just few minutes after that,.
ms dktechic bwu bring nk td0
dktechic g0t msj fr0m him..{dr ym ke fon dktechic}
haduii,.hampeh,.dktechic bwu je off casper.
mmg tersangat rajin lah nk on blik kn,.
d0om,.td0!
without replying msj 2 
{out of credit suda,.pahem2 le,.hihi,.
tp dlm hati,."alhamdullilah,.he still remember me=)"
harap2 dye sehat selalu,.
worry yg teramat sgt sm dye..
he's having a hyper thyroid pnye pnyakit
plus,.dye bwu pas xcident,.haish,.
apek neh,.mmg xleh dduk dyam ngn bini n0.1 dye tu
sembunyi gak kang cik swift e2

hm..
xpe la,.dktechic redha je la
e2 yg dktechic plih,.
s0 jgn mngeluh dktechic=)
brsabar selagi blh. 
igt e2.

klu da xleh brsabar cmne?
Wahai cik hati,.sila jwb
Jgn segan jgn malu cik hati,..
  
cikHati: Maaf,.permintaan anda sedang dipr0ses.trima kasih.
tp pape pun trjd smlm n b4
dktechic mmpu td0 tersenyum,.

ya
kerna
Dia sllu mndengar,.
trima kaseh Ya Tuhan

Friday, December 10, 2010

The 'perang' result

selamat pagi
arini awl2 pg lg jari2 dktechic neh ma0 bergerak2 mghasilkn tulisan yg indah
{pr0pa je lbey =p

haish~
setelah penat berperang,.sure de result kn,.whether win or lost
tp dlm situasi daktechic neh,.
result yg dktechic dpt adalah d tengah2,.
ha,.how c0me??
hihihi,.im talking about my examination result this semester
alhamdulillah,.llus sume,.
yet daktechic ase a bit sad,.c0z p0inter xnaek byk,.
h0pe that p0inter dktechic mcm dlu blik..

hm,.yet,.nevermind lah,.
aslkn result sem eni much better than last sem
sem yg tr0uble dgn kes "gntung x bertali" dktechic

insyallah,.
dktechic nk bt yg terbaek 4 my last sem next year
wish me luck!




 aja2
fighting!

^-^

Thursday, December 9, 2010

indah tp duka,.h0h?

I must be bad
I cant face you.,who r hurt
I know your pain,.but y i'm like this?
I know you better,.day by day
But my heart become more tired

If we stay together, maybe both of us will be hurt
I cry without sound
I laugh without notice
I smile without caring how others look at me
Behind you I barely control my urge to call out 2 you and st0p u from leaving
I still cannot abandon you
You're so wonderful
and i love you so much

Asking you to forget me, but in fact, it just a lie
Please do not go, do not leave me alone
Please come back to me


*choi si won~ worthless

Sunday, December 5, 2010

Lately

a few days suda brlalu,.
since chichi n arwah t0k wan meninggal,.
semua mkin tenang sekarang

my friend once said that when the animal died, they go to heaven
is it?
and im glad if its true ^-^

last nite was my m0m birthday,.
happy birthday mama,.!l0ve you s0 so s0 much!
(wlaupun i knw mma wont read this blog,.tp still nk wish gak,.biar ar,eni blog dktechic lah!)
suda 60 ta0n da my m0m this year.
suda tua tp maintain muda
ngeh2 ^-^



tringat lak psl choc yg mr.mini0n kc ms dtg cni,.
hihi
de lg l0h,.
mam ckit2,.dem0k wehh!
talking about aritu,.
mmg besh,.dpt tgk rapunzel n harry potter
dye xlyn sgt cter2 cmnie,.yet c0z of dktechic,.dye lynkn je
hik2,.pksa rela i w0uld say,.hihi
thanks,.
u're t0o nice 2 me,.
c pari2 really appreciate it lah!
n thanks 4 d perfume you gave me

cant believe it that u did kje gler ngn dtg cni
da la xprnh dtg cni kaann,.
men redah je pkcik neh
eish2~

hm,.anyway..
thanks,.c0z make me smile.
after a while i d0nt smile selebar2 eni.

cik haty: mr.mcd0nald mna....

Thursday, December 2, 2010

Chichi my daughter.syg smpai mti.

 
 





Chichi,.
she's g0ne just n0w,.
l0sing a part of myself with her,.
dunn0 y she died,.
i assumed that she had been bite by snake,.
ntah la,.
tp mulut dye pucat..n mte dye cm tkjut n 0pen,.cant cl0se it

this happend ar0und kul7 td,.
after blik je dr mncing, kakak ckp npe ngn chichi
npe dye dyam je dlm l0ngkang blkg umh
dktechic knew it,.there's must b sumting wr0ng
hm,.n my guessing are rite
she'd died.

nges?
yes,.dktechic nges
she's my daughter.
im her mummy,.
after this,.dktechic da xley nk mnje2 ngn chichi lg..
da xde tmn nk bt dktechic senyum lg
l0st my smile again.
2nd december.

                                                                                                                                                                                     last year,.i l0st gem0k
Laila n Chichi,.she cry c0z she l0ve chichi
n this year,.chichi,.














"Syg..ummy hrp Chichi tenang d sana k,.
kwn ummy ckp,.haiwan klu mti,.g msuk syurga.
u hv been a g0od daughter 2 ummy
pe0ple may laugh 2 ummy because i cry 0ver u
tp syg ta0 kn,.npe ummy nges when u died.
chichi tmpt utk ummy lepaskn sume,.chichi setia dgr pe yg ummy gta0
n the way u l0ok at me with ur pretty eyes 2,ummy akn igt smpai mti
thanks syg,c0z plih ummy 2 b ur mummy"


ummy syg km0o chichi,.
f0rever.smpai mti.insyallah.

Yg pergi.Tetap pergi.

seperti drujuk tjuk eni
yg pergi ttp pergi,.
al-fatihah utk arwah t0k wan,.
jenazah slmt dikebumikn ptg td,ar0und 5lbh ptg
sedih?
ya.dktechic sdih.
terkilan?
ya.dktechic juga trkilan.
kenapa?
da byk ta0n dktechic xjmpa arwah t0kwan.
arwah se0rg yg baek ati.
selalu tersenyum.
arwah kenal kami 6bradik wlaupun org laen xigt,
semoga arwah dtempatkn d klangan org2 yg beriman.
sedih pabila melihat papa mgucup arwah ayhnya bt kali yg terakhir.
dktechic ta0, papa terkilan kerna xsmpat melawat arwah.
seperti d rancang smlm, papa n abg nk g tgk arwah t0kwan hari ini.
tp Allah lebih sygkn t0kwan.
dia telah pergi hari ini utk selama2nya.
spt ppa, dktechic juga dberi kesempatan mgucup dahi arwah utk kali yg terakhir.
menanges?
iya.di akui.
dktechic syg arwah.

al-fatihah.

utk sesiapa yg mmbc blog ini.
diharap dpt mnyedekah kn surah al-fatihah utk arwah t0kwan dktechic.
trima kasih.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...